Birleşmiş Milletler Zirvesi Başladı

İklim krizine karşı planların güçlendirilmesi ve bu planların somut adımlar atılarak hayata geçirilmesi için müzakerelerin yapılacağı Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi (COP27) 27. Taraflar Konferansı başladı.

İklim değişikliğiyle mücadele konusunda dünyanın en kapsamlı zirvesi olan COP27, 6-18 Kasım tarihlerinde Mısır'ın Şarm El-Şeyh kentinde yapılıyor.

Tonino Lamborghini Uluslararası Kongre Merkezi'nde yapılacak olan COP27'ye Mısır Dışişleri Bakanı Samih Shukri başkanlık edecek.

Katılımcılar arasında ülke delegelerinin yanı sıra çevre örgütlerinin temsilcileri, iş adamları ve dünyanın birçok yerinden düşünce kuruluşları yer alıyor.

7-8 Kasım'da "Uygulama Zirvesi" olarak tanımlanan COP27'de Liderler Zirvesi'nden sonra her gün finans, bilim, gençlik ve gelecek nesiller, dekarbonizasyon, uyum ve tarım, toplumsal cinsiyet, su, sivil toplum başlıkları altında , enerji, biyolojik çeşitlilik ve çözümler. Tematik oturumlar düzenlenecektir.

Zirvenin ana konusu, sanayi öncesi döneme göre halihazırda 1,1 santigrat dereceyi aşan küresel sıcaklık artışını 1,5 derece ile sınırlama hedefine ulaşmak için ülkeler tarafından açıklanan ulusal katkı beyanlarının (NDC) güçlendirilmesidir. yüzyılın sonuna kadar.

Bunun dışında, seçimin en önemli bölümlerinden biri olarak seçilecek olan kısımdan gelen seçimlerden biri olarak seçilecek olan seçimin en önemli bölümünden seçmen olarak seçilecektir. , bırakılacak bir seçimdir. Bu yıl, bir Afrika ülkesi olan Mısır'da düzenlenen zirvede "Zarar ve Zarar" başlığının geri kalanını aldı.

Gelişmekte olan dünyada iklim uyum planı için 2030 yılına kadar yıllık 160 ila 340 milyar dolarlık yeterli finansman ihtiyacı 2020 yılında bu miktarın %10'unun altında kalacaktır.

2009 Yılında uygulanmaya başlayan sistem ve uygulanmakta olan süreç, hedefleri doğrultusunda çalışmalar devam edecektir.

Zirve ayrıca Pakistan'da sel kaynaklı afetlerin, açlık ve gıda krizinin arttığı ve enerji krizine bağlı iklim krizinin en büyük nedeni olan fosil yakıtların kullanımının arttığı "çoklu kriz" döneminde gerçekleştiriliyor.

İklim krizinin etkilerini azaltmak ve küresel sıcaklık artışını 1,5 derece ile sınırlamak için ulaşılması gereken en önemli hedef, küresel sera gazı emisyonlarının hızla azaltılmasıdır.

Son BM raporları, hedeflere ulaşmak için emisyonların 2030 yılına kadar yaklaşık yüzde 50'lik "benzeri görülmemiş" bir seviyeye düşürülmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Buna rağmen ülkelerin mevcut iklim planları, bu dönemde emisyonları yüzde 10,6 artırma ve sıcaklık artışını 2,5 dereceye çıkarma riski taşıyor.

COP27'de Türkiye dahil birçok ülkenin mevcut NDC'lerini ve emisyon azaltma hedeflerini açıklaması bekleniyor.

2050'ler olarak birçok ülke tarafından açıklanan net sıfır emisyon hedefine ulaşmak, 2030 yılına kadar emisyonların azaltılmasında önemli ilerlemeler gerektirmektedir. Emisyonların gerekli düzeye indirilmesi için fosil yakıt kullanımının 2030 yılına kadar büyük ölçüde azaltılması ve yeni fosil yakıt yatırımları yapılmaması gerekmektedir.

Bilim insanları, sıcaklık artışının sınırlandırılamaması durumunda dünya nüfusunun neredeyse yarısının bir felaket senaryosu ile karşı karşıya kalacağına, iklim kaynaklı afetlerin artacağına, yaşamı tehdit eden sıcaklık ve neme maruz kalacağına dikkat çekiyor.

COP27 Başkanı Shukri, zirve öncesi delegelere ve katılımcılara gönderdiği mektupta iklim krizini "varoluşsal kriz" olarak tanımladı ve COP27'nin planların uygulanmasını sağlayan bir zirve olmayı hedeflediğini belirtti.

Back To Top